Dentálna hygiena je odborné a dôsledné čistenie ústnej dutiny, ktorej pravidelný výkon zabraňuje vzniku zubných kazov, zápalu ďasien a paradontitíde. Má preventívny aj liečebný charakter, preto ju odporúčame každému, kto si chce udržať svoj chrup dlhodobo zdravý.

Väčšine ochorení ústnej dutiny je dnes možné predchádzať. Chorobná “kývavosť” zubov, bolestivý zápal ďasien, precitlivelá zubná sklovina či zubný kaz, súvisia s premnožením baktérií, ktoré sa nepodarí odstrániť pri bežnom umývaní zubov. Zlou technikou čistenia, ako aj nesprávnymi čistiacimi pomôckami či pastami, vytvárame v ústach ideálne prostredie pre usádzanie zubného povlaku. Ten postupne v kontakte so slinami mineralizuje na zubný kameň, ktorý je nielen estetickým, ale najmä zdravotným problémom.

Dentálna hygiena je vhodná pre všetky vekové kategórie. Jediným rozdielom je frekvencia návštev dentálnej hygieny, a to podľa stavu ústnej dutiny. Ak pacient stratil svoje zuby, odporúčame mu absolvovať dentálnu hygienu, ktorá zahŕňa čistenie snímateľných protéz, čo tiež môžu mať prítomný zubný kameň a pigmentácie.

Naše online produkty

Objednajte si naše služby online a získajte zľavu.

Aké sú benefity dentálnej hygieny pre vaše zuby

Dentálna hygiena prebieha vo viacerých krokoch, ktoré majú za cieľ dôkladne zuby mechanicky očistiť, ale aj zabezpečiť pred budúcim poškodením. Pacientovi preto prináša mnoho výhod:

Preventívny charakter – Pravidelnou profesionálnou dentálnou hygienou dentálny hygienik odstráni prítomný zubný kameň a zubný povlak. Tým sa pacient vyhne vzniku zubnému kazu, ktorý sa môže tvoriť práve na ťažko čistiteľných miestach.

Liečebný charakter – Pri zápale, parodontitíde a pri zubnom kaze je jednou z príčin zubný povlak a zubný kameň, ktorých baktérie tieto problémy vyvolávajú. zápal / parodontitídu Zubný povlak a kameň dokážeme odstrániť len profesionálnou dentálnou hygienou.

Správna diagnostika – Prítomné pigmenty a zubný kameň častokrát zabraňujú správnemu zhodnoteniu zubov zubným lekárom. To znamená, že sa môže zubný kaz, či parodontálny vačok prehliadnuť. Príčina však nie je v lekárovi, ale v usadeninách a nečistotách na zuboch. Dentálna hygiena teda uľahčuje správnu diagnostiku pri preventívnych prehliadkach.

Estetický benefit – Pieskovanie, ktoré je v City Dental Clinic súčasťou dentálnej hygieny prečistí zubnú sklovinu od pigmentových nánosov, ktoré vznikajú od kávy, čajov, fajčenia, vína a ďalších podobných potravín. Vaše zuby teda budú aj na prvý pohľad vyzerať krajšie a zdravšie.

Vstupná prehliadka zdarma

Registráciu a vstupnú prehliadku u nás máte zdarma. Stačí si zarezervovať svoj termín.

alebo nám zavolajte

Ako prebieha dentálna hygiena v City Dental Clinic Bratislava

Podľa stavu ústnej dutiny a veku pacienta prebieha dentálna hygiena 45 až 60 minút. Jej súčasťou je niekoľko krokov:

1. Odstránenie zubného kameňa – Zubný kameň odstraňujeme pomocou ultrazvuku, ktorý je pre pacienta šetrný a vysoko efektívny. Po ultrazvukovom ošetrení zubný lekár už len mechanicky dočistí miesta, na ktoré sa ultrazvukovým prístrojom nedostal.

2. Odstránenie pigmentových nánosov – Pieskovanie alebo inak airflow dokonale prečistí zubnú sklovinu od nánosov pigmentov a povlakov. Tento spôsob čistenia je veľmi populárny vďaka použitiu špeciálneho prášku, ktorý sa dostane do miest, kde je to inak veľmi náročné. Zároveň obsahuje aj liečivé látky, ktoré pôsobia protizápalovo.

3. Vyčistenie prípadných parovačkov – Tento úkon vykonávame len u parodontologických pacientov, aby sme zabezpečili hĺbkové vyčistenie koreňov, ktoré sú pri bežných pacientov v kosti.

4. Vyleštenie a fluoridovanie ošetrených zubov – Posledný úkon nám umožní dosiahnuť hladký povrch zubov a zabezpečí neadhezívne prostredie pre uchytenie zubného povlaku a pigmentov. Fluoridácia zubov sa vykonáva aplikáciou fluoridačného gélu. Fluorid sa správa ako ochranná prilba a vytvára ochrannú vrstvu na zuboch. Vďaka tomu sú zuby odolnejšie na studené podnety a chránené pred poškodením.

5. Inštruktáž – Na záver si povieme viac o správnom používaní zubnej kefky a o výbere a používaní ďalších pomôcok. Pre každého pacienta je vhodné niečo iné, aby jeho domáce čistenie bolo čo najefektívnejšie. Preto vám vyberieme také pomôcky, ktoré sú vhodné práve pre vás a vaše zuby. V neposlednom rade si spoločne nacvičíme aj správnu techniku čistenia.

*Kroky na tejto stránke opisujú celý proces profylaktickej liečby. Nie všetky tieto kroky sú súčasťou dentálnej hygieny. Ďalšie informácie získate od zubára alebo zubného hygienika.

Dentálna hygiena – pred a po zákroku

dentálna hygiena v city dental clinic pred a po

Frekvenciu dentálnej hygieny vám určíme v závislosti od stavu ústnej dutiny. Vo všeobecnosti však platí, že dentálnu hygienu odporúčame absolvovať nasledovne:

deti raz za 6 mesiacov
bežní pacienti jeden až dvakrát za 12  mesiacov
parodontologickí pacienti raz za 3 až 4 mesiace
pri agresívnej parodontitíde raz za 2 až 3 mesiace
kardiologickí pacienti – podľa aktivity zubného kazu raz za 3 až 6 mesiacov
pacienti s fixným aparátom raz za 3 mesiace
pacienti s implantátmi raz za 3 mesiace
pacienti s protetickými náhradami raz za 6 mesiacov

Pre bežných pacientov je dentálna hygiena častokrát príjemným zážitkom. Nepríjemná môže byť v prípade, ak je u pacienta prítomný zápal ďasien (parodontitída), avšak nie je bolestivá.

Po dentálnej hygiene sa odporúča nepiť, nejesť a nevyplachovať ústa aspoň 30 minút.

V deň absolvovania (alebo aspoň 3 hodiny po nej) by sa mal pacient vyhýbať silno farbiacim jedlám, ako je napríklad cvikla, čučoriedky a podobne. Taktiež nie je vhodná káva a fajčenie.

Cenu dentálnej hygieny môžete nájsť v našom cenníku. Pozrite si tiež aktuálne akcie na stránke Akcie a Balíky, možno práve prebieha akciová cena na dentálnu hygienu.

Stačí nám zavolať na tel. číslo 0918 100 022, napísať e-mail alebo vyplniť formulár nižšie.

Napíšte nám

Nechajte nám telefónne číslo alebo email,
kontaktujeme vás
Polia označené * sú povinné
Vyhlásenie o spracovaní osobných údajov
Podmienky a záruky poskytovania zdravotnej starostlivosti
Ďakujeme za odoslanie formulára. Náš tím Vás bude kontaktovať do 24 hodín počas pracovných dní.
alebo nám zavolajte

Otváracie hodiny