Dentálna hygiena: Čo všetko vás čaká

Dentálny hygiena - článok pre blog

Za dentálnu hygienu mnohí považujú pravidelné čistenie zubov. To je však len základ starostlivosti o zuby. Skutočná dentálna hygiena ďaleko presahuje možnosti zubnej kefky a pasty. Dentálna hygiena by mala byť doplnkovou starostlivosťou o zuby každého, komu záleží na ich zdraví a kráse. Navyše zefektívni aj vaše domáce čistenie.

Čo je to dentálna hygiena?

Zatiaľ čo v zahraničí je dentálna hygiena udomácnená rovnako ako u nás preventívne prehliadky, v našich končinách si na tento pojem stále len zvykáme. Pri dentálnej hygiene vám zubár prezrie chrup a spraví ošetrujúco preventívne úkony, ktoré vaše zuby precízne vyčistia. Súčasne je takáto vyššia miera starostlivosti aj prevenciou pred kazmi, zápalmi ďasien a parodontitídu. Celý proces trvá len 30 – 60 minút. Nejde teda o nič časovo náročné.

Ako často absolvovať dentálnu hygienu?

Stomatológovia z praxe uvádzajú, že najlepšie výsledky na chrupe možno dosiahnuť vtedy, ak sa dentálna hygiena realizuje minimálne raz ročne, v ideálnom prípade každých šesť mesiacov. Vďaka tomu máte istotu, že o vaše zuby je postarané a sú správne čistené tak, aby mala prevencia čo najvyšší účinok.

ikona telefón

Postarajte sa o svoje zuby a zbavte sa navždy zubných kazov

Príďte k nám.

Čo všetko obsahuje dentálna hygiena

Základom je vyšetrenie chrupu stomatológom. Ten zhodnotí, v akom stave je váš chrup a aké typy ošetrenia budú najvhodnejšie. Vo všeobecnosti však dentálna hygiena obsahuje zákroky:

• odstránenie zubného kameňa,
  • pieskovanie,
  • ošetrenie fluórom,
  • rady ako si správne ošetrovať dlhodobo chrup.

V rámci dentálnej hygieny vám lekár odporučí aj prípravky, ktoré sú pre stav vášho chrupu najvhodnejšie, plus pomôže vybrať zubnú aj medzizubnú kefku pre vaše potreby. Dentálna hygiena je tak najlepšou cestou, ako si udržať zdravé zuby počas celého života.

Dentálna hygiena nebolí

Mnoho ľudí má zo zubárov fóbiu. Ľudia sa zubárov boja a boja sa hlavne bolesti. Dentálna hygiena nebolí, no vďaka nej môže mnohým bolestivým zákrokom predísť. Nie je to príjemné, ale rozhodne nejde o nič bolestivé. Dôležité je aj to, v akom stave máte chrup. Čím je zdravší a čím lepšie sa oň staráte, tým je samotná dentálna hygiena príjemnejšia. Veľkou výhodu dentálnej hygieny je aj odborná inštruktáž, ako sa o svoje zuby môžete starať v prostredí domova. Vďaka tomu si odnesiete nielen zdravšie zuby, ale aj techniky, ako znížiť možnosť, že vás návšteva u zubára v budúcnosti bude bolieť.

Dentálna hygiena nie je bolestivá, no trhanie zubov, poškodenie nervu, zápaly, alebo kazy bolestivé sú. Rovnako ako ošetrovanie týchto problémov. Dentálnou hygienou však môžete uvedeným komplikáciám predísť a návšteva u zubára pre vás nebude bolestivou, ani z nej nebudete musieť mať obavy.

Volajte: 0918 100 022