Stomatológia nie je len o ošetrení zubov, zubných náhradách a dentálnej hygiene. Často je potrebné spraviť v ústnej dutine aj závažné chirurgické zákroky. Práve vďaka nim možno výrazne zvýšiť kvalitu života aj v prípadoch, ktoré v minulosti neboli riešiteľné. Všetky takéto chirurgické výkony na zuboch, čeľustiach a mäkkých tkanivách zaraďujeme do ústnej chirurgie, teda stomatochirurgie. Dnes sú už tieto chirurgické zákroky, ako napríklad extrakcie osmičiek úplne bežné a vďaka moderným technológiám aj bezbolestné.

Najbežnejšie zákroky zubnej chirurgie v City Dental Clinic

Medzi najčastejšie zákroky v stomatochirurgii patria:

Extrakcie zubov a zalomených koreňov zubov

Tento zákrok predstavuje vybratie zuba z jeho zubného lôžka mechanickým pôsobením. Vykonáva sa v prípade, ak sa už zub nedá zachrániť. Extrakcie vždy vykonávame v lokálnej anestézii a sú bezbolestné.

Extrakcie zubov múdrosti

Extrakcie zubov múdrosti aj komplikované extrakcie vrastených zubov múdrosti sú zákroky, ktoré absolvovala alebo absolvuje väčšina z nás. Vďaka profesionálnemu prístupu našich skúsených zubárov a lokálnej anestézii sú úplne bezbolestné.

Augmentácia kosti

Augmentácia kosti je chirurgický zákrok, vďaka ktorému si môžu aj ľudia s malou kosťou dopriať zubné implantáty. V ich prirodzenej kosti by implantát nedržal a tak sa kosť doslova nadstavuje. Tento zákrok je možné použiť aj pri poškodenom kostnom tkanive. Augmentácia kosti sa hojí približne 6 – 12 týždňov a následne je možné do vynovenej čeľusti vložiť zubný implantát. Vďaka malému chirurgickému zákroku sa tak nemusíte viac trápiť s protézou.

Sinus Lift

V prípade, že je v oblasti zadných horných zubov nepostačujúca hrúbka a objem kosti na zavedenie implantátov, vykonávame chirurgický zákrok nazývaný Sinus Lift. Pomocou tohto chirurgického zákroku jemne nadvihneme membránu, ktorá vystiela čeľustnú dutinu, čím vytvoríme priestor, ktorý vyplníme kostnou náhradou. Získame tak väčší objem kosti, potrebný na zavedenie zubného implantátu.

Odstránenie dentálnej cysty

Cysta je útvar, ktorý je lokálne ohraničený a býva vyplnený tekutinou. Takéto útvary znepríjemňujú život pacienta, prípadne zasahujú do estetickej zóny. Odstránenie dentálnej cysty sa u nás vykonáva chirurgicky s použitím lokálnej anestézie. Ide o bezbolestný zákrok, ktorý trvá v priemere 45 min.

Kyretáž parodontitídy

Parodontitída je ochorenie, ktoré v súčasnosti postihuje vysoké percento populácie. Prejavuje sa krvácaním ďasien, hnisaním a v konečnej fáze aj kývaním a vypadávaním zubov. Zastaviť tento proces dokáže kyretáž parodontitídy. To znamená dokonalé vyčistenie chrupu aj medzizubných priestorov, odstránenie zubného kameňa a zamedzenie jeho usádzaniu. Chirurgickým zákrokom je možné pod úrovňou ďasna očistiť povrch koreňa aj zápalového granulačného tkaniva. Odstráni sa tým zápal a prevedie sa hĺbkové čistenie. Povrch koreňa sa potom pripraví na opätovné uchytenie ďasna. Zákrok prebieha v lokálnej anestézii.

Zubné Implantáty

Zubný implantát je umelý predmet, ktorý slúži ako náhrada chýbajúceho zuba alebo opora pre zubné protézy. Ide o titánový koreň, ktorý sa zavádza do čeľuste alebo sánky a v procese hojenia prirastá ku kosti, v ktorej zostáva pevne zakotvený a plnohodnotne supluje živý koreň.

Ako sa pripraviť na stomatochirurgický zákrok?

Každý chirurgický zákrok u pacientov prirodzene vyvoláva strach a obavy. Okrem bolesti majú pacienti strach z neznámeho. Preto si pred zákrokom vysvetlíme, ako bude prebiehať. Zákroky sú bezbolestné, nakoľko vždy použijeme lokálnu anestéziu. Niekoľko hodín pred samotným zákrokom vám odporúčame jesť len ľahké jedlo a piť vodu, neodporúčame vám fajčiť a pitie alkoholu je striktne zakázané. Pred príchodom na kliniku si dôkladne vyčistite zuby a medzizubné priestory. Ak máte chrípku, ste prechladnutí, máte kútiky alebo herpes vopred nám to oznámte a naši lekári rozhodnú o preložení zákroku.

Zotavenie sa po chirurgickom zákroku

Každý chirurgický zákrok v ústnej dutine pochopiteľne vyvolá reakciu. Je to najčastejšie opuch, mierny diskomfort a bolesť, ktorá môže pretrvávať väčšinou 2 dni. Opuch u pacientov zmizne taktiež obvykle do dvoch dní, v niektorých prípadoch to však môže byť až týždeň. V prípade extrakcie zuba múdrosti sa môže jednať o odlišnú reakciu, pričom najčastejšie ide o opuch, ktorý vrcholí na tretí deň po extrakcii a následne začne ubúdať. Bolesť výrazne zmiernite užívaním liekov. Vo väčšine prípadov budete ihneď schopní vrátiť sa k svojmu bežnému dennému režimu. Niekoľko dní po zákroku odporúčame čistiť si zuby jemnou kefkou s jemnými štetinami a vyhnúť sa nadmernému vyplachovaniu.

Pokiaľ máte výrazný opuch, horúčku alebo vám nezaberajú lieky na bolesť, môže to byť príznakom infekcie alebo iných komplikácií. V takomto prípade je potrebné nás kontaktovať, avšak nie je to dôvod na paniku.

Napíšte nám

Nechajte nám telefónne číslo alebo email,
kontaktujeme vás
Polia označené * sú povinné
Vyhlásenie o spracovaní osobných údajov
Podmienky a záruky poskytovania zdravotnej starostlivosti
Ďakujeme za odoslanie formulára. Náš tím Vás bude kontaktovať do 24 hodín počas pracovných dní.
alebo nám zavolajte

Otváracie hodiny