Augmentácia kosti je chirurgický zákrok, ktorý predstavuje dostavbu kosti, pri ktorej sa do sánky alebo čeľuste doplní kostný materiál. Tento zákrok je riešením pre pacientov, ktorí sa rozhodli pre zubný implantát, avšak nemajú dostatok kosti na ukotvenie implantátu.

Kedy sa augmentácia zubnej kosti vykonáva?

Hlavným dôvodom augmentácie je úbytok kostnej hmoty. Najčastejšie sa tento zákrok vykonáva, keď pacient prišiel o stoličky a tie chce nahradiť zubným implantátom. V tomto mieste je po extrakcii zubu málo kosti a vďaka augmentácii kosti sme schopní kosť doplniť a docieliť tak to, aby implantát v danom mieste pevne držal. Ďalšími dôvodmi, kedy je tento zákrok potrebný je strata kosti v dôsledku neliečeného ochorenia ďasien alebo po tom, čo pacient utrpel úraz.

Augmentácia kosti v City Dental Clinic Bratislava

Rezervujte si termín na konzultáciu s našim chirurgom. Zavolajte nám alebo vyplňte formulár nižšie.

Otváracie hodiny Pondelok: 8:00 – 17:00
Utorok: 8:00 – 19:00
Streda: 8:00 – 17:00
Štvrtok: 8:00 – 19:00
Piatok: 8:00 – 17:00
Sobota: po dohode

Ako sa pripraviť na augmentáciu zubnej kosti?

Na augmentáciu kosti nie je z vašej strany potrebná špeciálna príprava. Z našich skúseností vám však odporúčame:

• 2 hodiny pred zákrokom vyhýbať sa jedlu,
  • poraďte sa so svojím lekárom o liekoch ktoré užívate, a ktoré môžu zvýšiť riziko komplikácií – najmä lieky na riedenie krvi,
  • zabezpečte si odvoz domov, aby ste nemuseli šoférovať.

Ako prebieha augmentácia kosti

1. Konzultácia

Pred začatím tejto liečby je potrebná konzultácia so zubárom, ktorý určí správny postup a vysvetlí vám, ktorý spôsob najlepšie vyhovuje vášmu zdravotnému stavu a potrebám.

1. Samotný zákrok

Zákrok sa vykonáva s použitím lokálnej anestézie a je bezbolestný. Podstatou zákroku je vytvorenie priestoru v mäkkom tkanive a následné aplikovanie syntetického materiálu, ktorý sa prekryje špeciálnou membránou a následné spojí s mäkkým tkanivom šitím. Či augmentácia prebehla úspešne sa presvedčíme vyhotovením RTG snímku.

1. Hojenie

Po zákroku treba dodržať všetky odporúčania doktora, aby sme minimalizovali čas hojenia a možné komplikácie, ktorými je napr. infekcia. Doba hojenia je cca 6 – 12 týždňov. Niekedy to ale môže byť aj dlhšie, do 6 mesiacov. Rýchlosť hojenia sa odvíja od veľkosti zákroku a je individuálna u každého pacienta. Po zahojení je možné osadiť implantát.

Tipy na rýchle zotavenie

Po augmentácii je potrebné vyčleniť dobu niekoľkých týždňov na úplné zahojenie, aby sa mohli pristúpiť k osadeniu implantátu.

Čo robiť po zákroku:

• po návrate domov by ste mali odpočívať
  • užívať lieky proti bolesti
  • prikladať studené obklady
  • na druhý deň vyplachovať ústa repíkom
  • odporúčame jesť najmä kašovitú stravu
  • vyhýbajte sa potrave, ktorá dráždi mäkké tkanivá, ako napríklad citrusové plody alebo pikantné jedlá
  • vynechať pracovné povinnosti aj nasledujúci deň po zákroku
  • mali by ste znížiť fyzickú aktivitu

Konečná cena záleží na viacerých faktoroch, preto vám bude presne stanovená až po vyšetrení. Avšak bežne môžete rátať s cenou od 230 eur.

Vďaka lokálnej anestézii sú zákroky bezbolestné, avšak je pochopiteľné, že po vyprchaní účinku pacient môže bolesť cítiť.

V ojedinelých prípadoch sa môže stať, že vám opuch neustupuje, dokonca sa môže aj zväčšovať. Taktiež sa môže stať, že spozorujete prítomný výtok alebo zápach. Vo všetkých týchto prípadoch by ste nás mali kontaktovať.

Navštívte nás a strach zo zubára sa stane minulosťou.

Tešíme sa na Vašu návštevu.

Zarezervujte si termín
grafika zubu