Váš zdravý úsmev na každý deň

Ústna hygiena je tou najlepšou prevenciou nepríjemností, ako je zubný kameň, zubný kaz či paradontóza. Je to dobrý návyk, ktorý má mnoho benefitov nie len pre vaše zdravé zuby, ale aj pre váš celkový zdravotný stav. V krátkodobom horizonte vám zabezpečí čistý a zdravý chrup, s ktorým sa budete cítiť sebavedomo v každej situácii. V dlhodobom meradle v súvislosti s dentálnou hygienou možno hovoriť o najlepšej ceste k celoživotnému zachovaniu vlastného chrupu.

Využite teraz zľavu 15 % na dentálnu hygienu. Objednať online na: www.cityclinic.sk/akcia.

Ľudí, ktorí na Slovensku absolvujú pravidelnú zubnú hygienu v zariadeniach odborných dentistov neustále pribúda. I tak však mnohí stále profesionálnu hygienu mylne považujú za zbytočný luxus, ktorý môžeme plne nahradiť dôkladnou starostlivosťou v domácich podmienkach. Odborník sa o vaše zuby, zubnú sklovinu a ďasná stará na takej úrovni, ktorú doma v žiadnom prípade nedosiahnete. Keď ide o úkony, ako je dentálna hygiena, cena a čas, ktoré na ňu obetujete, sa vám mnohonásobne vrátia.

Máte záujem o profesionálnu dentálnu hygienu?

Ak si chcete zarezervovať termín s našou hygieničkou, vyplňte prosím tento formulár alebo nám zavolajte na +421 918 100 022.

Ochrana osobných údajov
Súhlasím so spracovaním osobných údajov v súlade s nariadením GDPR a zákonom o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie nájdete vo Vyhlásení o spracovávaní osobných údajov.

Máte záujem o profesionálnu dentálnu hygienu?

Čo je dentálna hygiena - a prečo je taká dôležitá?

Väčšine ochorení ústnej dutiny je dnes možné predchádzať – alebo, ako hovorí známe zubárske príslovie, “zdravý zub neochorie”. Nepríjemnosti, ako je chorobná “kývavosť” zubov, bolestivý zápal ďasien, precitlivelá zubná sklovina či zubný kaz, súvisia s premnožením baktérií, ktoré sa nepodarí odstrániť pri bežnom umývaní zubov.

Zlou technikou čistenia, ako aj nesprávnymi čistiacimi pomôckami či pastami, vytvárame v ústach ideálne prostredie pre usádzanie zubného povlaku. Ten postupne v kontakte so slinami mineralizuje na zubný kameň, ktorý je nie len estetickým, ale najmä zdravotným problémom s možnými nezvratnými následkami.

Dentálna hygiena je odborné a dôsledné čistenie ústnej dutiny profesionálnym zubným hygienikom. Prebieha vo viacerých krokoch, ktoré majú za cieľ dôkladne zuby mechanicky očistiť, ale aj zabezpečiť pred budúcim poškodením.

Ako prebieha dentálna hygiena v City Dental Clinic?

Miestom, kde sa vykonáva naša dentálna hygiena, je Bratislava – Ružinov. V našej klinike sa o vás postarajú profesionálni zubní hygienici s mnohoročnými skúsenosťami a najmodernejším vybavením. Ošetrenie trvá v priemere 45 – 60 minút v závislosti od individuálneho stavu pacienta. Prebieha v nasledujúcich krokoch:

Odstránenie zubného kameňa ultrazvukom / mechanicky

Hygienik pomocou špeciálneho prístroja rozbíja zubný kameň vysielaním ultrazvukových vĺn. Je to rýchle a v spojitosti s následným mechanickým dočistením aj mimoriadne efektívne.

Odstránenie pigmentových nánosov pieskovaním

Táto bezbolestná metóda odstraňuje povrchové zafarbenie spôsobené napríklad fajčením či pitím kávy. Pieskovanie zubných koreňov je zase účinnou prevenciou a zlepšením stavu parodontitídy.

Vyčistenie prípadných parovačkov

Cez poškodený epitel neraz baktérie prenikajú až do subgingiválnych priestorov – takzvaných parovačkov. Odtiaľ sa môže infekcia rýchlo šíriť do celého organizmu a vyústiť do nebezpečných zápalových reakcií. Zubná hygiena vie aj v tomto prípade účinne a včas pomôcť.

Vyleštenie a zafluoridovanie ošetrených zubov

Tento finálny krok zvyšuje estetickosť a obranyschopnosť ošetrených zubov. Fluoridový film pomáha regenerovať zubnú sklovinu a priaznivo tak vplýva aj na nepríjemnú precitlivenosť.

Inštruktáž o správnom používaní zubnej kefky a výber pomôcok na mieru

Na záver vás dentálny hygienik poučí, ako a čím je vo vašom prípade vhodné vykonávať domácu starostlivosť, aby bol efekt profesionálneho čistenia čo najdlhší a najvýraznejší.

*Kroky na tejto stránke opisujú celý proces profylaktickej liečby. Nie všetky tieto kroky sú súčasťou dentálnej hygieny. Ďalšie informácie získate od zubára alebo zubného hygienika.

Najčastejšie kladené otázky

Pozrite si zoznam zoznam najčastejších otázok, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní.

1. Ako často sa má dentálna hygiena opakovať?

Ideálnym intervalom pre výkon zubnej hygieny je raz za pol roka. Určite by ste však túto procedúru mali absolvovať každý rok aspoň jeden raz. V prípade závažnejších stavov, ako je chronická paradontóza, je možné frekvenciu návštev zubného hygienika po individuálnej konzultácii zvyšovať.

2. Je dentálna hygiena vhodná pre každého?

Hoci ošetrenia, ktoré v rámci dentálnej hygieny vykonávame, nie sú hĺbkovými zásahmi, v prípade, že trpíte vážnejšími ochoreniami či stavmi ústnej dutiny odporúčame túto procedúru najskôr konzultovať s vašim stomatológom. Zubná hygiena nie je vhodná pri akútnom infekčnom ochorení. Naopak, kontraindikáciou pre jej výkon nie je vysoký ani nízky vek – hygienu vykonávame aj u detí či seniorov.

3. Dentálna hygiena pre dospelých - čo to je a na čo slúži?

Profesionálnu hygienu zubov by mal každý dospelý človek absolvovať aspoň 1-2 razy ročne. Ide o hĺbkové odstránenie zubného povlaku a kameňa, ktoré vedie ku krajšiemu a zdravšiemu úsmevu na celý život. Hygiena výrazne pomáha aj pri paradentóze a iných chronických stavoch.

4. Dentálna hygiena pre deti - odkedy je vhodná?

Cieľom dentálnej hygieny u malých detí je najmä prevencia a poučenie dieťaťa o správnom a dôkladnom čistení zúbkov. Nemusíte sa teda báť, že bude tento proces pre dieťa desivý či nepríjemný. Práve naopak – je ideálnou prvou skúsenosťou dieťaťa so zubárskym kreslom, pri ktorej sa neodohráva nič bolestivé a traumatizujúce. Klasická ústna hygiena, ako ju poznáme u dospelých, je vhodná po 3 roku od výmeny zubov za trvalé.

5. Dentálna hygiena pre seniorov - aký má význam?

Dobrá ústna hygiena je mimoriadne dôležitá aj vo vyššom veku. Odborná zubná hygiena pre seniorov je vhodná aj ako prevencia zhoršeného stavu chrupu pri prekonaní rôznych ochorení.

6. Je vhodná dentálna hygiena pre pacientov, ktorí majú paradentózu?

Zubná hygiena je najlepšou prevenciou vzniku paradentózy, ale dokáže výrazne zlepšiť stav aj u už prepuknutého ochorenia. Pacienti s paradentózou by po konzultácii mali zubnú hygienu absolvovať pravidelne, ideálne aj v častejších intervaloch.

7. Koľko stojí dentálna hygiena?

Presnú cenu nájdete v našom cenníku. Táto cena zahŕňa komplexné ošetrenie, a to vrátane ultrazvukového a mechanického odstraňovania kameňa, pieskovania pigmentových nánosov, fluoridovania a odborného poučenia.