Čo je dentálna hygiena

Dentálna hygiena je odborné a dôsledné čistenie ústnej dutiny, ktorej pravidelný výkon zabraňuje vzniku zubných kazov, zápalu ďasien a paradontitíde. Má preventívny aj liečebný charakter, preto ju odporúčame každému, kto si chce udržať svoj chrup dlhodobo zdravý

Väčšine ochorení ústnej dutiny je dnes možné predchádzať. Chorobná “kývavosť” zubov, bolestivý zápal ďasien, precitlivelá zubná sklovina či zubný kaz, súvisia s premnožením baktérií, ktoré sa nepodarí odstrániť pri bežnom umývaní zubov. Zlou technikou čistenia, ako aj nesprávnymi čistiacimi pomôckami či pastami, vytvárame v ústach ideálne prostredie pre usádzanie zubného povlaku. Ten postupne v kontakte so slinami mineralizuje na zubný kameň, ktorý je nielen estetickým, ale najmä zdravotným problémom.

Dentálna hygiena je vhodná pre všetky vekové kategórie. Jediným rozdielom je frekvencia návštev dentálnej hygieny, a to podľa stavu ústnej dutiny. Ak pacient stratil svoje zuby, odporúčame mu absolvovať dentálnu hygienu, ktorá zahŕňa čistenie snímateľných protéz, ktoré môžu mať prítomný zubný kameň a pigmentácie.

Využite teraz zľavu 10 EUR na dentálnu hygienu. Objednajte online na: www.cityclinic.sk/akcia.

Aké sú benefity dentálnej hygieny pre vaše zuby

Dentálna hygiena prebieha vo viacerých krokoch, ktoré majú za cieľ dôkladne zuby mechanicky očistiť, ale aj zabezpečiť pred budúcim poškodením. Pacientovi preto prináša mnoho výhod:

Preventívny charakter – Pravidelnou profesionálnou dentálnou hygienou dentálny hygienik odstráni prítomný zubný kameň a zubný povlak. Tým sa pacient vyhne vzniku zubnému kazu, ktorý môže vznikať práve na ťažko čistiteľných miestach.

Liečebný charakter Pri zápale, parodontitíde a pri zubnom kaze je jedna z príčin zubný povlak a zubný kameň, ktorých baktérie vyvolávajú zápal / parodontitídu. Zubný povlak a kameň dokážeme odstrániť len profesionálnou dentálnou hygienou.

Správna diagnostika – Prítomné pigmenty a zubný kameň častokrát zabraňujú správnemu zhodnoteniu zubov zubným lekárom. To znamená, že sa môže zubný kaz, či parodontálny vačok prehliadnuť. Príčina však nie je v lekárovi, ale v usadeninách a nečistotách na zuboch. Dentálna hygiena teda uľahčuje správnu diagnostiku pri preventívnych prehliadkach.

Estetický benefit – Pieskovanie, ktoré je v City Dental Clinic súčasťou dentálnej hygieny prečistí zubnú sklovinu od pigmentových nánosov, ktoré vznikajú od kávy, čajov, fajčenia, vína a ďalších podobných potravín. Vaše zuby teda budú aj na prvý pohľad vyzerať krajšie a zdravšie.

Dentálna hygiena v Bratislave

Zverte sa do starostlivosti skúsených odborníkov v City Dental Clinic Bratislava. Rezervujte si termín na dentálnu hygienu alebo vyplnením formulára nižšie.

Otváracie hodiny Pondelok: 8:00 – 17:00
Utorok: 8:00 – 19:00
Streda: 8:00 – 17:00
Štvrtok: 8:00 – 19:00
Piatok: 8:00 – 17:00
Sobota: po dohode

Ako prebieha dentálna hygiena v City Dental Clinic Bratislava

Podľa stavu ústnej dutiny a veku pacienta prebieha dentálna hygiena 45 až 60 minút. Jej súčasťou je niekoľko krokov:

1. Odstránenie zubného kameňa – Zubný kameň odstraňujeme pomocou ultrazvuku, ktorý je pre pacienta šetrný a vysoko efektívny. Po ultrazvukovom ošetrení zubný lekár už len mechanicky dočistí miesta, na ktoré sa s ultrazvukovým prístrojom nedostal.

Dentálna hygiéna – pred a po

dentálna hygiena v city dental clinic pred a po

2. Odstránenie pigmentových nánosov – Pieskovanie alebo inak airflow dokonale prečistí zubnú sklovinu od nánosov pigmentov a povlakov. Tento spôsob čistenia je veľmi populárny vďaka použitiu špeciálneho prášku, ktorý sa dostane do miest, kde je to inak veľmi náročné. Zároveň obsahuje aj liečivé látky, ktoré pôsobia protizápalovo.

3. Vyčistenie prípadných parovačkov – Tento úkon vykonávame len u parodontologických pacientov, aby sme zabezpečili hĺbkové vyčistenie koreňov, ktoré sú pri bežných pacientov v kosti.

4. Vyleštenie a fluoridovanie ošetrených zubov – Posledný úkon nám umožní dosiahnuť hladký povrch zubov a zabezpečí neadhezívne prostredie pre uchytenie zubného povlaku a pigmentov. Fluoridácia zubov sa vykonáva aplikáciou fluoridačného gélu. Fluorid sa správa ako ochranná prilba a vytvára ochrannú vrstvu na zuboch. Vďaka tomu sú zuby odolnejšie na studené podnety a chráni ich pred poškodením.

5. Inštruktáž – Na záver si povieme viac o správnom používaní zubnej kefky a o výbere a používaní ďalších pomôcok. Pre každého pacienta sú vhodné iné, aby jeho domáce čistenie bolo čo najefektívnejšie. Preto vám vyberieme také pomôcky, ktoré sú vhodné práve pre vás a vaše zuby. V neposlednom rade si spoločne nacvičíme aj správnu techniku čistenia.

*Kroky na tejto stránke opisujú celý proces profylaktickej liečby. Nie všetky tieto kroky sú súčasťou dentálnej hygieny. Ďalšie informácie získate od zubára alebo zubného hygienika.

Frekvenciu dentálnej hygieny vám určíme v závislosti od stavu ústnej dutiny. Vo všeobecnosti však platí, že dentálnu hygienu odporúčame absolvovať nasledovne:

deti raz za 6 mesiacov
bežní pacienti jeden až dvakrát za 12  mesiacov
parodontologický pacienti raz za 3 až 4 mesiace
pri agresívnej parodontitíde raz za 2 až 3 mesiace
kardiologický pacienti – podľa aktivity zubného kazu raz za 3 až 6 mesiacov
pacienti s fixným aparátom raz za 3 mesiace
pacienti s implantátmi raz za 3 mesiace
pacienti s protetickými náhradami raz za 6 mesiacov

Pre bežných pacientov je dentálna hygiena častokrát príjemným zážitkom. Nepríjemná môže byť v prípade, ak je u pacienta prítomný zápal ďasien (parodontitída), avšak nie je bolestivá.

Po dentálnej hygiene sa odporúča nepiť, nejesť a nevyplachovať ústa aspoň 30 minút.

V deň absolvovania (alebo aspoň 3 hodiny po) by sa mal pacient vyhýbať silno farbiacim jedlám, ako je napríklad cvikla, čučoriedky a podobne. Taktiež nie je vhodná káva a fajčenie.

V City Dental Clinic Bratislava môžete získať dentálnu hygienu v cene už od 45 EUR. Pozrite si cenník, a tiež aktuálne akcie na stránke Akcie a Balíky, či práve prebieha akciová cena na dentálnu hygienu.

Stačí nám zavolať na tel. číslo 0918 100 022, napísať e-mail alebo vyplniť formulár vyššie.

Navštívte nás a strach zo zubára sa stane minulosťou.

Tešíme sa na Vašu návštevu.

Zarezervujte si termín
grafika zubu