Parodontológia je odbor stomatológie, ktorý sa zaoberá liečením ochorení parodontu (zubného lôžka) a slizníc ústnej dutiny. Parodontitída, nazývaná aj paradentóza, je najčastejšie a pomerne rozšírené ochorenie, ktorým sa parodontológia zaoberá.

Dôvody k návšteve parodontológa

Ak máte ochorenie ďasien, ktoré sa zhoršuje alebo hrozí riziko straty zubov, váš zubár vás odporučí k parodontológovi. Ak spozorujete niektorý z týchto bežných prejavov a symptómov ochorenia ďasien, dohodnite si stretnutie so zubným lekárom, ktorý rozhodne, či by ste mali navštíviť parodontológa.

Opuchnuté ďasná – zubný povlak a zubný kameň môžu tiež spôsobiť zápal, ktorý je často prvým znakom parodontitídy. Pokiaľ tento zápal neliečite, zvyšuje sa riziko infekcie, ktorá môže viesť k strate vašich zubov. Opuchnuté ďasná často spôsobujú, že vaše zuby vyzerajú menšie. Tieto ďasná nemajú zdravú ružovú farbu a bývajú tmavočervené.

Krvácanie z ďasien – zápal môže spôsobiť, že vám ďasná krvácajú pri čistení zubov alebo konzumácii potravy. Ak spozorujete, že pri čistení vypľúvate krv, určite navštívte zubára.

Zápach z úst – ak sa staráte o zuby správne a napriek tomu pozorujete zápach z úst, môže to byť znakom infekcie alebo dier v zuboch.

Bolesť pri žuvaní – zápal ďasien postupne vytvára okolo vašich zubov vrecká, ktoré môžu zuby uvoľniť, čo ich robí citlivejšími. Ak spozorujete nové medzery medzi zubami alebo bolesti pri žuvaní, rezervujte si termín v našej klinike.

Ustupujúca línia ďasien – tento problém môže vzniknúť aj príliš silným čistením zubov, pri ktorom ďasná poškodzujete. Môže to byť aj znakom neskoršieho štádia ochorenia ďasien. V  tomto prípade vám zubár musí určiť vhodný postup liečby.

Objednajte sa na vyšetrenie v City Dental Clinic

Máte jeden alebo viacero z vyššie uvedených príznakov? Návštevu zubára by ste už nemali odkladať! Zavolajte nám alebo vyplňte formulár nižšie na rezerváciu termínu v našej klinike.

Union logo
Otváracie hodiny Pondelok: 8:00 – 20:00
Utorok: 8:00 – 20:00
Streda: 8:00 – 20:00
Štvrtok: 8:00 – 20:00
Piatok: 8:00 – 20:00
Sobota: 8:00 - 17:00

Parodontologické zákroky

Parodontologické zákroky rozdeľujeme na chirurgické a nechirurgické.

• Nechirurgické zákroky – sú zákroky, počas ktorých odstraňujeme plak a zubný kameň hlboko pod líniou ďasien. Niekedy môžu byť tieto zákroky spojené aj s liečbou antibiotikami.
  • Chirurgické zákroky – v pokročilých stavoch parodontitídy môžu pacientovi ustúpiť ďasná až tak, že odhalia koreň zuba. V tom prípade vám môže parodontológ urobiť transplantáciu ďasien. Zdravé ďasná, ktoré sa použijú na prekrytie, by mali pomôcť zastaviť zubný kaz a znížiť citlivosť a bolesť. Medzi ďalšie chirurgické zákroky zaraďujeme aj odstraňovanie prebytočného tkaniva ďasien alebo veľmi častý zákrok – kyretáž parodontu. Ide o očistenie povrchu koreňa zuba pomocou špeciálnych nástrojov (kyriet). Tým sa odstráni zápal a prevedie sa hĺbkové odstránenie zubného kameňa a uhladenie koreňa.

Čo môžete očakávať pri návšteve parodontológa?

Pri prvej návšteve parodontológa by ste mali spomenúť všetky príznaky, ktoré ste spozorovali. Parodontológ následne:

• vykoná podrobnú prehliadku
  • vyhodnotí RTG snímky
  • stanoví presný plán vašej liečby.

Súčasťou liečby môžu byť antibiotiká, návštevy dentálnej hygieny, a samozrejme aj pravidelná domáca starostlivosť o vaše zuby. Ťažšie prípady môžu vyžadovať chirurgický zákrok.

Stačí nám zavolať na telefónne číslo 0918 100 022, napísať e-mail alebo vyplniť formulár vyššie.

Cena parodontologickej konzultácie na našej klinike je 30 eur.

Áno, v prípade neliečeného ochorenia môže dôjsť až k strate jedného alebo viacerých zubov. Preto v prípade spozorovania príznakov odporúčame návštevu kliniky neodkladať.

Navštívte nás a strach zo zubára sa stane minulosťou.

Tešíme sa na Vašu návštevu.

Zarezervujte si termín
grafika zubu