Parodontológia je odbor stomatológie, ktorý sa zaoberá liečením ochorení parodontu (zubného lôžka) a slizníc ústnej dutiny. Parodontitída, nazývaná aj paradentóza, je najčastejšie a pomerne rozšírené ochorenie, ktorým sa parodontológia zaoberá.

Dôvody k návšteve parodontológa

Ak máte ochorenie ďasien, ktoré sa zhoršuje alebo hrozí riziko straty zubov, váš zubár vás odporučí k parodontológovi. Ak spozorujete niektorý z týchto bežných prejavov a symptómov ochorenia ďasien, dohodnite si stretnutie so zubným lekárom, ktorý rozhodne, či by ste mali navštíviť parodontológa.

Opuchnuté ďasná – zubný povlak a zubný kameň môžu tiež spôsobiť zápal, ktorý je často prvým znakom parodontitídy. Pokiaľ tento zápal neliečite, zvyšuje sa riziko infekcie, ktorá môže viesť k strate vašich zubov. Opuchnuté ďasná často spôsobujú, že vaše zuby vyzerajú menšie. Tieto ďasná nemajú zdravú ružovú farbu a bývajú tmavočervené.

Krvácanie z ďasien – zápal môže spôsobiť, že vám ďasná krvácajú pri čistení zubov alebo konzumácii potravy. Ak spozorujete, že pri čistení vypľúvate krv, určite navštívte zubára.

Zápach z úst – ak sa staráte o zuby správne a napriek tomu pozorujete zápach z úst, môže to byť znakom infekcie alebo dier v zuboch.

Bolesť pri žuvaní – zápal ďasien postupne vytvára okolo vašich zubov vrecká, ktoré môžu zuby uvoľniť, čo ich robí citlivejšími. Ak spozorujete nové medzery medzi zubami alebo bolesti pri žuvaní, rezervujte si termín na našej klinike.

Ustupujúca línia ďasien – tento problém môže vzniknúť aj príliš silným čistením zubov, pri ktorom ďasná poškodzujete. Môže to byť aj znakom neskoršieho štádia ochorenia ďasien. V  tomto prípade vám zubár musí určiť vhodný postup liečby.

Objednajte sa na vyšetrenie v City Dental Clinic

Máte jeden alebo viacero z vyššie príznakov? Návštevu zubára by ste už nemali odkladať! Zavolajte nám alebo vyplňte formulár nižšie pre rezerváciu termínu na našej klinike.

Otváracie hodiny Pondelok: 8:00 – 17:00
Utorok: 8:00 – 19:00
Streda: 8:00 – 17:00
Štvrtok: 8:00 – 19:00
Piatok: 8:00 – 17:00
Sobota: po dohode

Parodontologické zákroky

Parodontologické zákroky rozdeľujeme na chirurgické a nechirurgické.

• Nechirurgické zákroky – sú zákroky, počas ktorých odstraňujeme plak a zubný kameň hlboko pod líniou ďasien. Niekedy môžu byť tieto zákroky spojené aj s liečbou antibiotikami.
  • Chirurgické zákroky – v pokročilých stavoch parodontitídy môžu pacientovi ustúpiť ďasná až tak, že odhalia koreň zuba. V tom prípade vám môže parodontológ urobiť transplantáciu ďasien. Zdravé ďasná, ktoré sa použijú na prekrytie, by mali pomôcť zastaviť zubný kaz a znížiť citlivosť a bolesť. Medzi ďalšie chirurgické zákroky zaraďujeme aj odstraňovanie prebytočného tkaniva ďasien alebo veľmi častý zákrok – kyretáž parodontu. Ide o očistenie povrchu koreňa zuba pomocou špeciálnych nástrojov (kyriet). Tým sa odstráni zápal a prevedie sa hĺbkové odstránenie zubného kameňa a uhladenie koreňa.

Čo môžete očakávať pri návšteve parodontológa?

Pri prvej návšteve parodontológa by ste mali spomenúť všetky príznaky, ktoré ste spozorovali. Parodontológ následne:

• vykoná podrobnú prehliadku
  • vyhodnotí RTG snímky
  • stanoví presný plán vašej liečby.

Súčasťou liečby môžu byť antibiotiká, návštevy dentálnej hygieny, a samozrejme aj pravidelná domáca starostlivosť o vaše zuby. Ťažšie prípady môžu vyžadovať chirurgický zákrok.

Stačí nám zavolať na telefónne číslo 0918 100 022, napísať e-mail alebo vyplniť formulár vyššie.

Cena parodontologickej konzultácie na našej klinike je 30 eur.

Áno, v prípade neliečeného ochorenia môže dôjsť až ku strate jedného alebo viacerých zubov. Preto v prípade spozorovania príznakov odporúčame návštevu kliniky neodkladať.

Navštívte nás a strach zo zubára sa stane minulosťou.

Tešíme sa na Vašu návštevu.

Zarezervujte si termín
grafika zubu