Parodontológia - profesionálna liečba zápalu ďasien

Paradontitída, nazýva aj paradentóza, je rozšírené ochorenie, ktoré môže napádať a vážne poškodzovať nosnú štruktúru zuba. Medzi príznaky na začiatku tohto ochorenia často patrí zápal ďasien, krvácanie z ďasien alebo zápach z úst. Paradentóza je ochorenie, ktoré môže viesť až k strate zubov, ak sa nelieči.

Priebeh choroby

Parodontálne ochorenie často začína hromadením baktérií na zube. Vyskytujú sa opuchy a krvácanie, ktoré postihnutí pacienti zvyčajne neberú vážne. Nahromadené baktérie sa pomaly, ale isto ďalej šíria a prenikajú hlbšie do zubného tkaniva. Na ďasnách sa vytvárajú vačky, ktoré sú dokonalou pôdou pre tieto baktérie. Tieto vačky obsahujú choroboplodné zárodky, ktoré sa v nich hromadia a naďalej sa množia. V ďalšom štádiu ochorenia začína zápal parodontálneho aparátu. Ďasná naďalej ustupujú a čeľustná kosť je napadnutá a poškodená. V poslednom štádiu paradentózy často dochádza k strate zuba, pretože zub už nemôže byť držaný v čeľusti kvôli vážnemu poškodeniu čeľustnej kosti.

Máte zápal ďasien alebo pokročilé ochorenie parodontu?

Ak by ste si radi rezervovali termín s našimi zubnými lekármi, vyplňte prosím tento formulár alebo nám zavolajte na +421 918 100 022

Ochrana osobných údajov
    Súhlasím so spracovaním osobných údajov v súlade s nariadením GDPR a zákonom o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie nájdete vo Vyhlásení o spracovávaní osobných údajov.

Periodontálna liečba a prevencia

Paradontitída je nebezpečná choroba, pretože na začiatku býva bezbolestná, a preto si ju postihnutí ľudia väčšinou ani nevšimnú. Najlepším opatrením na prevenciu a zabráneniu vzniku paradontitídy je pravidelná dentálna hygiena v zubnej ambulancii.

Vyškolený odborný personál a skúsené oči zubných v City Dental Clinic v Bratislave analyzujú riziko paradentózy u pacienta počas profesionálneho čistenia zubov a navrhnú individuálny liečebný plán s cieľom mať chorobu pod kontrolou alebo ochoreniu úplne predchádzať.

Čím skôr je paradentóza rozpoznaná a liečená zubným lekárom, tým ľahšie sa priebeh choroby zastaví. Aby sa zabezpečila optimálna prevencia, mali by pacienti City Dental Clinic podstupovať približne každých 6 mesiacov dentálnu hygienu.

Paradontológia v City Dental Clinic Bratislava